God Morgon =(

Dagen har börjat med migrän :(.. Känns ju lagom spännande att jobba då... Normalt sett så brukar jag inte få migrän om jag sovit iaf 5-6 timmars sammanhängande sömns, nu efter 6,5 timme så kanske det är kroppen som slappnade av för mycket..

Vi får se hur länge jag orkar idag..

Inga bebisar än, jag tror att hon väntar tills jag sover i natt och sen så föder hon dom bredvid mitt ansikte eller nått... Hon ser lite full i fan ut nämnligen.. Igår la hon sig på rygg i min famn och ville bli kliad på magen..

Kiara är världens härligaste katt (nu vet jag att alla säger det om sina katter men,,,) hon är verkligen det..

När hon föddes den där december natten så var hon den sista av 7 syskon att ploppa ut och hon vägde inte mycket.. Hennes mamma orkade inte med alla 7 så hon hamnade lite på efterkälken så jag fick mata med nappflaska.. Hon brukade ligga i min famn insvept i en liten filt och äta ur sin mini flaska.. När hon blev en 3-4 veckor och jag kom hem från jobbet och ställde mig för att göra välling till henne, kom hon tultande och klättrade upp från benen till axeln och låg där tills det var matdags.. Hon var inte den finaste katten men hon var absolut den härligaste, så jag behöll henne.. Det har jag aldrig ångrat, hon har fått 3 kullar tidigare och bättre mamma får man leta efter..

Kattungeköpare har reagerat på hur trygg hon är med att det kommer folk och leker med hennes bebisar, för hon ligger helt lugnt och tittar på.. Blir aldrig sur och arg, utan är en riktig myskisse...

Kiara apporterar oxå, det lärde hon sig när jag var nyopererad och låg i soffan i 3 dagar.. Hon insåg att jag skulle aldrig hämta hennes mus, så hon hämtade den själv.. Jag kastade iväg den 3 gånger och hämtade den sen, fjärde gången jag kastade den så klappade jag sen på soffan att hon skulle komma med den.. Det gjorde hon oxå, så det jag gjorde 3 dagar på soffan var kasta mus *skrattar*

Ja till denna katt har jag stor kärlek och  just nu längtar jag tills jag får se hennes underbara bebisar =)

Emma


Kommentarer
Postat av: purplerain

Vad mysigt att se när det rör sig.. Nu blir jag avis. Har varit med när kissar fått kisse ungar. Men det var läängesen nu.

2009-05-03 @ 09:59:04
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: Annelie

Åh, vad mysigt! Vi kommer aldrig kunna skaffa katt ftersom Neo är allergisk, men jag får åka och hälsa på syrrans istället:-)

2009-05-03 @ 10:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0