Baka!

Det är inte min grej, jag tycker inte om att laga mat och jag hatar att baka men idag har Emma fått för sig att vi ska baka hemma hos henne. Vi ska baka kladdkaka med grädde. Det är jätte gott men att baka när det finns färdig på affären , det förstår jag inte.

När mina barn var små så bakade deras pappa med  dom så baka har dom fått gjort men så fort någon fyllde/fyller år så blir det antingen från ICA, COOP eller något konditori, varför ska jag baka när det finns dom som brinner för det , som har det som jobb, som älskar att baka. Det finns så mycket gott att köpa, fort går det, diska behöver man inte och sen så smakar det jätte gott.

Inget går iof upp mot min lillasysters bakverk men det är ju hennes val att hon tycker det är kul och jag är jätte glad för det, för där får både jag och barnen alltid något nybakat..


Bakar du/ni alltid när det är fest eller kalas?
Vad bakar du/ni?

Emma och jag ska göra ett bildrepotage om baket så vi lägger ut det när vi är klara.....

//Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0