Undrar!

Relationer är svårt, de kan både vara härliga och trygga men också jobbiga och krävande. Man måste kunna göra saker tillsammans, vara med vänner, se det från bådas håll. 

Vad är exempel en riktig vän och vänskap? Inte en lätt fråga att svar på trots att vi vet att vänner är det bästa som finns. Men det handlar om att ge och få, och att absolut vara vän med sig själv annars så funkar det inte. 
En vän ska finnas här när man behöver den, en vän är en person man kan lita på som finns här när man behöver den, det är att ge och få. En vän är en person som förstår en som vet när det är på allvar eller på skoj. 

 Vilka vägar ska man välja i livet? Alla gör ett val som känns bäst för en själv men är det rätt val eller är det ett val som någon annan lagt så mycket värderingar i så det blev ditt val! Ibland finns det människor som är så manipulativa att dom får andra människor att tro på saker som inte är sant, som kan göra att det brister både i en relation eller en vänskap. Att välja väg i livet är inte lätt, alla har olika förutsättningar och man ska inte välja något för någon annan vill det utan för att jag själv vill göra det valet i mitt liv. Jag väljer själv men ibland kan man behöva lite vägledning men ingen annan sak betämma vilket val du sak göra.  

Vad är rätt och fel? Finns det rätt och fel? Nej, det finns bara olika sätt att se på saker men ibland finns det personer som får till det så att det blir en rätt och en fel sida och det är inte bra, sanningen är det bästa hur svårt det än är, det  är bättre och veta sanningen än att tro att man vet sanningen, att få reda på sanningen kan ibland vara jätte tufft men det får man ta, bättre det än att gå och tro massa saker. Eller att andra runt omkring vet sanningen men inte just du, det är väl en fel väg att gå om man vill ha vänskap eller en relation med någon! Man  måste vara stark nog att välja själv och se utifrån sina egna behov, inte andras.

Det finns mycket att fundera på, ibland är det så att det ända rätta är att bryta mönster och göra fel, men då måste man också vara beredd att ta konsekvenserna av det hela. Man kan inte bara tro att det jag säger är rätt utan man måste mötas någonstans på vägen, men om inte det fungerar och den ena människan är så manipulativ att den får vem som helst på sin sida så är det faktiskt synd om den människan för hon/han tror ju på allt hon/han säger och delar tyvärr massor av lögner till andra som inte är sant. Att vuxna människor kan  hålla på så här är fruktansvärt, men när det finns folk i sin omgivning som mår så dåligt att man måste ljuga för att skaffa sig vänner så behöver sådana här personer hjälp, men dom kan bara ta emot det om den själv vill.

//Bettan

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag ringder dig imorgon så får vi prata... Känner mig inte upplagd idag.. Hoppas du förstå, har stängt av min mobil oxå..

2009-10-21 @ 19:19:53
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Jag

Inga rellationer är lätta...Men man kan sätta upp vissa krav... som man vill ha o ge...

De finns faktiskt en sak jag kräver... O de är att de ger lika mkt som de får...

MAn kan inte ge 150 o bara få 50 Tillbaka... de blir energibrist... O tillslut fungerar de ju inte...

Sen vill jag att de ska var mänskliga...precis som jag...

Kram på dig

2009-10-21 @ 21:32:23
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/
Postat av: K

hehe jo, jag hoppas iaf helgen blir lite skönare =)

Hoppas du fick sova ut efter jobbet =)



Håller med i ditt inlägg, alla sorts relationer är grymt komplicerade trots allt :S

2009-10-21 @ 22:11:31
URL: http://thoughtsoffhermind.webblogg.se/
Postat av: K

hehe jo, jag hoppas iaf helgen blir lite skönare =)

Hoppas du fick sova ut efter jobbet =)



Håller med i ditt inlägg, alla sorts relationer är grymt komplicerade trots allt :S

2009-10-21 @ 22:11:32
URL: http://thoughtsoffhermind.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0