Får man skrika...

rakt ut?? Får man sätta sig ner och bara gråta och tycka att det är förbannat jobbigt med tonårsbarn ibland?? Får man säga att nu är jag trött??

Min dotter är världens goaste på många sätt men kan vara satan själv när hon sätter igång.. Jag vet och förstår att hon har 1000 hormoner i kroppen som rusar.. Men måste det vara så här??

Måste varenda diskussion bli en kamp, måste allt bli ett krig??

En sådan enkel sak som idag när vi ska på middag hos Bettan, så dyker hon inte upp och svarar inte på mobilen.. Hon vet att om hon inte gör som hon ska så blir det data eller mobilförbud.. Den sista tiden har hon verkligen skött sig sen hon upptäckte att 2,5 vecka med dataförbud inte var så skoj..

Men självklart blir jag förbannad när hon skiter i vad jag säger, så nu blev det en veckas dataförbud.. Sen kommer hon hem och anser att jag ska ställa mig och laga mat direkt till henne..

Tappade bara hela orken satte mig ner och undrade om hon skojade med mig..

Ibland önskar jag bara att hon var liten igen, när hon brukade krypa upp i mitt knä och kramas.. När mamma var hennes stora värld.. 

Emma


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag längtar inte tills jag kommer dit

2009-09-14 @ 10:52:10
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0