Föreläsning

Jag var på föreläsning i veckan,som handlade om värdegrunden, en av föreläsarna var Jörgen Oom. Han pratade om många bra saker, jag vet att det var många som tog till sig massor av vad han sa, en av dom var jag. Han pratade om något han kallade RMI-Rätt Mental Inställning. Nu pratade han om arbetsplatser men jag insåg att det här var också något som passade in i allas privatliv. Har man inte RMI så spelar det ingen roll vad andra människor säger till mig/dig. Tycker man inte om sig själv så spelar det ingen roll om jag/du säger att någon är hur bra som helst, man måste inse det själv först. Om man har en dålig RMI så kan man bygga upp den men man måste vilja det själv...Ingen kan hjälpa dig om du inte själv vill...... RMI-tänkande; If it´s to be - it´s up to ME!!!!! //Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0