Habibi!

Sitter på jobbet och telefonen ringer. Jag svarar och i andra änden hör jag en röst som jag känner igen men kan inte riktigt placera den.

- Halo, Habibi, det är jag! Din vän Nasse!

Det är en vän till mig som jag inte har pratat med på , ja jag vet faktist inte på hur länge, en sådan vän som bara finns. Vi jobbade tillsammans i 4 år på Ortopeden, Södersjukhuset. Det som har gjort att vi inte pratat med varandra på länge är att hennes mobil gick sönder och alla nr försvann och jag har bytt mobil och mobilnr och inte fått med hennes från förra mobilen. Nu bestämde vi att vi ska ses nästa vecka och fika, vi har så mycket att prata om..
Hon är en sådan person som kan göra vem som helst glad, jag ler bara jag tänker på henne, känner mig både varm och så glad inombords.

Saknar dig, Habibi!

//Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0