Vänskap!

Idag när jag vaknade så var en jätte nära och väldigt god vän här. En sådan vän som alltid finns i både vått och torrt, fast vi varken ses eller pratar med varandra varje dag. En vän utöver allt annat. En vän som verkligen vet när det är något, en vän som verkligen står för det hon säger och gör.En vän som inte sätter några värderingar i vad jag gör utan lyssnar, tar in och väntar på svar. En vän som jag alltid i alla väder kan vända mig till, en vän jag vet finns där i nöd och lust, det är en vän som jag fick för ca 22 år sedan.

En sådan vän önskar jag att flera människor skulle ha, jag hoppas jag är en sådan vän för dig.
Jag är både glad och stolt över att du finns i mitt liv..

Det finns massor av sorters vänskap el kallar man det bara vän när man kan lita på personen i fråga till 100%?
Är det inte så att man har många ytliga vänner men bara några få man kan lita på till 100%, som verkligen finns där när man behöver dom, som är trogna och lojala. Sen har man dom som man tror är vänner, dom som man en gång kanske litade på som man senare har insett att det var ingen vän.

Vad är en vän? Enl Wikipedia så står vänskap som social relation, i vilket båda parterna hyser ömsidig tillit till varandra...


//Bettan

Kommentarer
Postat av: rebecca

Jag har nyss insett att jag inte har så många riktiga vänner. Det känns väldigt tråkigt.

2009-09-12 @ 23:27:39
URL: http://rebeccawashere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0