Kräkas..

.. skulle jag just nu vilja göra.. 

Det har varit mycket tjafs idag till höger och vänster om en enda person.. Ja min dotter..

Jag vill att dottern ska bo kvar på heltid hos mig tills skolan slutar och vi får fortsätta att jobba ut efter dom regler jag tillsammans med min dotter skapat.. Att fortsätta plugga ordentligt varje dag .. Visst bråkar vi det ska jag inte säga ngt om, men hon har ju blivit mer intresserad av sin egen skolgång!

Men då till det stora problemet dotterns pappa och styvmamma.. Dom tar det här personligt och får det att låta som att jag sagt att han är en värdelös pappa och det har jag aldrig sagt!!! Utan jag anser att han inte tar sig tiden med henne för att han faktiskt inte hinner! Det har han själv erkänt för mig att han inte läser veckobreven och ser vilka läxor eller prov hon har till olika dagar..  Vilket resulterat i att hon struntat i det!

Sen jag tog över har jag varit benhård, kämpat så jag blivit gråhårig för att hon ska förstå det viktiga i att plugga! När jag ringt hennes pappa för att få något slags stöd så har han istället bara talat om alla fel han tycker att jag gör, och talat om att det går väl inte speciellt bra eftersom vi bråkar så mycket!! Jag vet inte men jag tycker att han borde stötta mig i det här eller rättare sagt sin dotter!!

Hur  ofta har han ringt och kollat hur proven eller läxförhören gått under den här tiden som gått?? 1 gång ringde han för att kolla om vi slutat bråka!! Jag släpper ju inte ens varannan helg till och med då ringde jag för att kolla att det hade gått bra med provet på fredagen och att hon hade koll inför måndagen!

Jag tycker han borde se att det går framåt, att hon har avancerat .. Ett bra tecken är väl att hon erkänner att hon blir gladare nu när det går bättre i skolan! Att hon faktiskt vill bo här till skolavslutningen fast jag tjatar henne blå med läxor och prov!!

Nej för då talar jag om med det att han är en värdelös pappa!!! Som sagt det har jag aldrig sagt!!

Jag kan erkänna att mitt sociala liv känns som att det är nedspolat, iaf på den nivån det var förut! Men jag tar det om det betyder att vi slipper sitta i slutet av nian och bara ha IV programmet att välja på.. 

Men jag Inser oxå att det spelar nog ingen roll vad jag gör .. Jag är ju tydligen dum i huvudet iaf!

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0