Okej var börjar vi??

Igår får jag ett mess av Andreas fru där hon vill att jag ska veta vad som hänt sen jag hörde ngt sist för 2 månader sen.. Tydligen så har dom inte klarat av att hålla ihop sin familj och dom lider alla mycket.. Jag kan absolut förstå det men vad jag inte förstår varför hon hörde av sig till mig överhuvudtaget.. För att ge mig dåligt samvete?? Ledsen men det har jag inget, jag har inte gjort fel utan jag har bara agerat efter vad jag trodde var bäst..

Men eftersom jag känner att jag inte kunde förtydliga mig igår och att jag blev så arg så ska jag göra det här!

Du skriver till mig att jag inte kommit över honom och att det ser du i det jag skriver. Att jag tror att han har känt samma saker som jag har känt. Att jag gjorde det här för att få honom tillbaka eller se till att du absolut inte ville ha honom. Du skriver till mig att du hade mått bättre om du inte fått reda på sanningen och du tycker jag gjorde fel som sa den..

Jag har defenetivt kommit över honom, men självklart sitter det taggar kvar i form av dåligt självförtroende och en väldigt misstro till folk. Det kan jag säga dig är inte en fördel när man träffar någon, jag tror nog att jag kan uppfattas numer som väldigt kall.. Men det är ju för att jag inte kan lita på folk, trots att dom inte har gjort mig ngt.. Men ja jag har skrivit om honom i positiv anda, det var det inlägget där jag förklarade att han gav mig det som jag så mycket behöver från en man. Men så var det ju, han uppmärksammade mig som person och kvinna, det går inte att komma ifrån..
Stör det dig?? Att han satt i flera timmar och pratade med mig, övet ett glas vin, en kopp te och tända ljus?? Stör det dig att vi aldrig såg på tv knappt utan ägnade tiden till att prata och ha passionerat sex?
Stör det dig att vi var ute på parmiddag med hans chef och min kollega?? Stör det dig att vi var inne hos mina grannar och umgicks en kväll??  Faktum är att bortser man från att han nu var upptagen så hade vi det faktiskt riktigt bra stundtals..

Absolut kan det vara så att jag enbart va sex för honom och att han inte ville nått mer, det förstår jag oxå.. Men jag tror inte riktigt det var så eftersom han beteede sig på ett visst sätt.. Alla mess där han förklarar att han inte kan släppa mig, då jag säger om du inte vill ha mig gå.. Han gick aldrig, förräns i slutet på maj.. Jag accepterade det fullt ut att han gjorde det.. Det var han som sa att han ville träffa mig igen om han var i sthlm, självklart hade jag väl träffat honom då.. Det var han som messade mig att han tänkte på mig varje dag och att han inte visste hur han skulle komma över mig, det var väl veckan innan grönan.. Så är det konstigt att man funderade??

Att han nu valde dig och inte mig, är inte konstigt tycker jag alls.. Jag tror absolut att han älskar dig, men inte så man ska älska någon för då hade han aldrig gjort så här.. Det var han som sa att han var kär i mig och inte jag som att han var det.. Vad han sen var skiter jag högakningsfullt i.. Ingen av oss kommer någonsin veta säkert vad han tyckte och tänkte..

Att jag skulle vilja ha honom?? Nej du större självrespekt än så har jag för mig själv, i samma sekund jag såg er dog allt.. Självklart dog inte kärleken direkt men däremot min respekt för honom.. Åh för att jag ska kunna vara med någon behöver jag ha respekt för den personen.. Jag har inte haft kontakt med honom sen den 30 juli då han ringde mig och ville be om ursäkt, det var till och med du som hade gett honom mitt nummer eftersom han inte hade det kvar..

Jag sa till honom då att jag hoppades att ni skulle klara det här. Jag sa att jag tyckte det var tråkigt att era vänner vände honom ryggen eftersom även han på sitt sätt skulle behöva stöd.. Sen dess har jag inte hört ngt alls från honom och jag har heller inte gjort några försök att få kontakt med honom.. Eller hur???

Jag förstår fortfarande inte varför du messade mig.. Är det för att ni nu ska separera och att du är rädd att vi på något sätt ska träffas?? Är du rädd för att han ska kontakta mig?? Det behöver du inte vara för jag vill inte ha honom på ngt sätt i mitt liv..

I dina mess igår försökte du verkligen övertyga mig om hur lite jag betytt för honom.. varför gör man det?? Är det för att du på något sätt vill göra mig ledsen och sätta en kniv i mitt hjärta.. Vill du få en möjlighet att vrida om den kniven i hjärtat på mig?? Skulle det kännas bättre om du fick det?? Ledsen men det kan du inte göra, för kniven Andreas satte där tog jag ut, mitt hjärta har läkt.. Det är tillliten som inte har läkt.. Varför du vill göra mig illa skulle jag verkligen vilja veta... Inte för att du gör mig illa.. Jag blir bara jävligt förbannad att någon visar så lite respekt för en annan människa..

Jag hade respekt för dig därför sa jag sanningen, för att jag kunde inte leva med att du skulle behöva leva med någon som inte älskade dig på samma sätt.. Åh vem vet om jag inte hade varit ärlig då kanske han hade kunnat gjort det igen.. Skulle det vara okej så länge du inte visste något??

Det kallar jag att inte ha självrespekt för sig själv! Du verkar vara en enastående och vacker kvinna, titta dig i spegeln och se efter så kommer du att se det långt inne.. Du förtjänar bättre än så där! Du förtjänar någon som sätter dig främst som ser dig och aldrig skulle kunna tänka sig att såra dig!!


Emma

Kommentarer
Postat av: Jag

Men hallå...Läser hon bloggen??? Är hon en självplågare eller??? Jag bara undrar.... Du hade ju faktiskt ingen aning om att han var tillsammans med sin fru... Så felet ligger ju hos honom...Inte hos dig...Du blev ju lika grundlurad som hon... O nu är hon sårad o arg.... o försöker angripa problemet från fel håll....



Jag förstår dig... att du blev arg...Men du taklar de på rätt sätt... heja Emma...

2009-09-28 @ 12:00:34
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/
Postat av: Olga

Att hon läser bloggen är ju till en början ett stort frågeteckan. Varför är hon intresserad av vad som händer i ditt liv. Att hon sen sitter och tolkar alla dina inlägg som om dom var ett bevis på din kärlek till Andreas, gör ju bara frågetecknet än större. Vi som känner dig vet om din senaste romans och hur mycket han betydde så Andreas har ju verkligen inte haft någon plats hos dig. Till sist frågar man sig ju hur denna kvinna ser på sig själv och sitt vuxenliv med barn och allt. Att säga att det var bättre om jag inte fått veta är ju näst intill skrämmande. Att man inte tycker att man själv är värd mer än så..... Är det så på landsbyggden, att man får ta det man får och sen får man hålla i det oavsett vad som händer? Om en man inte respekterar än och dessutom upprepade gånger har sexuellt umgänge med en annan kvinna så är det ju uppenbart att han saknar något hemma och inte har respekt nog för den han lever med. Och detta behöver ju absolut inte bero på att det är något fel på kvinnan i fråga utan bara att han själv tappat respekten eller är helt oförmögen att förstå att han sårar. Andreas kom ju inte bara ett par gånger för sex utan vecka ut och vecka in och han gick även med på att träffa vänner och gå på parmiddagar. Vill man bara ha sex så kommer man över några timmar och sen drar igen. Framför allt sitter man inte på offentlig krog och gråter som man när man ska försöka skiljas åt!!!!!!!!!!!!!!!! Är det någon annan som upplevt män utan känslor som gråter på pubben??????? En kille som Andreas som utan att blinka kan inleda ett förhållande med en älskarinna är väl inget man ska lita på eller bygga sin framtid med. Man ska inte hålla ihop ett förhållande på lögner för att undvika att barnen blir ledsna över en sepparation!!! Barn märker om man mår dåligt i ett förhållande, dom märker när föräldrarna bråkar, dom märker när mamma är ledsen eller pappa är arg, dom känner av stämningen fortare än ni kan ana (Detta kan jag garrantera och har svart på vitt om någon undrar). Att skiljas kan vara en bra lösning för barn då dom så småningom får ett annat lugn och kan njuta av gladare föräldrar även om det är med dom var och en för sig. Jag pratade nyligen med en liten flicka 9 år vars föräldrar har separerat och hon har haft det jätte jobbigt då hennes pappa mest gråtit hela tiden. Jag frågade henne om hon ville att mamma och pappa skulle flytta ihop igen i stället. Svaret blev: Nej det vill jag inte för då bara bråkar dom och jag orkar inte med det!!!!!!!!!!! Sluta att leva i en lögn, allt som sker i sådana sammanhang uppmärksammar barnen och tar till sig. Det är vi som formar våra barn. Ett dåligt förhållande brukar exempelvis inte innehålla så mycket kramar och pussar mellan föräldrarna. När man pratar med barn om detta så säger dom "Jag har aldrig sett mina föräldrar pussas". Är det så barn ska växa upp och lära sig att vuxna människor i ett förhållande har ingen speciell kärlek till varandra utan bråkar mycket. Vad får dom då för erfarenheter med sig tills det är deras tur. Slutligen, Alla är värda ett förhållande med ömsesidig respekt och äkta kärlek. När det gäller Andreas så hade han säkert hittat någon annan vid detta laget om inget sagts...

2009-09-28 @ 20:36:26
Postat av: Anonym

Hur vet hon att dina inlägg handlar om Andreas. Det är väl bara en gång på senare tid som han är nämnd. Själv har vi ju förstått att det både handlar om andra vänner och den nya kärleken som dök upp. Dumt att uppdatera sig här på bloggen när man inte har någon insyn i verkligheten

2009-09-28 @ 20:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0